Morsdag ....

Tappat lite sugen av att sitta här men känner att jag måste, vill dokumentera vad som händer så att jag inte glömmer. Mitt stora problem är just när skar sker och händer i mitt liv....för vissa kan det ju vara när, var och hur men för mej är det när...

Jag är så otroligt dålig på datum, har noll koll faktiskt...

Min mamma har nu fått komma hem igen men skall tillbaka imorgon. De har fått kallelse så jag hoppas att de fått reda på hur de kan bekämpa denna objudna hatade gäst som kommit in i våra liv.

Vi pratar varje dag, och man hör på henne hur hennes dag och natt har varit. Nätterna är värst för henne men även för pappa. Han ligger och lyssnar på hennes andnig, för ibland låter det som att hon skall sluta andas, berättar han. Men det som är ännu värre och gör nätterna oumbärliga imellanåt är hostan. Den vill verkligen inte ge sig. För mitt upp i allt deta har hon ju oxå lunginflammation... 

Jag hade så gärna velat bott närmare så att jag kunde vara där varje dag, men frågan är ju om hon hade orkat.

När jag var där på morsdag var hon inte bra, men hon gjorde sitt bästa med att vara sällskaplig och sitta med oss medans vi fikade. Han man såg på henne att det var jobbigt och att besöket gärna kunde varit lite kortare. Men jag sa att vi kunde lägga oss på söngen men envis som hon är skulle hon sitta upp..
-Så länge jag kan vill jag sitta upp sa hon. Åh det kan man ju förstå, kommer säkert bli många besök som vi kommer att ligga i sängen så nu när orken o viljan finns, skall jag inte argumentera emot. Fast jag hade ju inte haft något emot att ligga ner, för då kanske besöket kunde varat lite längre.

Anna hade på morsdag köpt tårta och en blomma, den var jättegod, det fick bli vi andra som åt upp den för hon kan ju inte äta eller svälja så bra. Detta gör att hon gärna inte äter inför andra. Det kan jag ju förstå, är det jobbigt att bara svälja så vill man ju inte hålla på och kämpa inför andra. Men tycker ändå att det var en liten dum present eftersom hon inte kan äta. Kunde köpt något ätbart som hon kunde ta senare när hon vart bättre då men en tårta som hon inte kan njuta av var ju kanske inte den bästa iden i mina ögon. Men hon sa att hon inte visste att mamma inte kunde äta. Det var ju faktiskt ibland det första som vi märkte, hon slutade äta och kunde inte svälja. Hallå, därför hon har gått ner i vikt så mycket.. Men man hör ju vad man vill höra, så lyssnar man inte på informatonen som ges så blir det som det blir. Men tårtan var god, så tack för den goda biten jag fick..

min mamma på morsdag 2012

Utav min mamma och pappa fick jag en underbar skriven text till mej ifrån mamma och 700kr. Dessa köpte jag ett nyckelskåp, 200kr gick till Aaila (min hund, kommer mera om henne sen) och cd skriva Rixfm..

Jag själv hade förstorat upp en fotografi på mamma och mej... den har jag ju redan lagt upp här, men detta kort va det...



Sen köpte jag en liten flaska rött vin, choklad med smak jordgubb, och vindruvor doppade i choklad. Detta är oxå mat, ja jag vet men detta var till framtiden sa jag, när hon igen kan äta och dricka.
För hon pratar inte längre om framtiden, men det gör jag. Finns inget annat för mej. Visst kanske denna sommar inte blir som man hoppats på, men nästa sommar kan de njuta av husvagnen som de köpt. Då kan de åter njuta av härligt väder, god mat och dryck.

På förmiddagen var vi och firade Fredriks mamma, glömde ta bild vilket irriterar mej, hade gärna haft ett ifrån den speciella dagen. De hade dukat upp fint på altan och gjort hemgjorda bullar och tårta.. As gött

Men jag o min kamera lyckades dagen innan få ett jättefint kort på Fredrik och Bibbi så jag får väl nöja mej med det...

Bibbi och Fredrik

Solen stod och lyste dem rakt i ögonen men fina vart de ialla fall...

Min dag då...jag väcktes till sång, pussar och kramar utav min familj. Fick teckningar barnen gjort och sen fick jag snällt vänta på presenterna tills igår, så bilder kommer upp senare men jag fick en locktång, hårvårdsprodukter, skal och nytt plastskydd till min mobil som man även kan använda som spegel. Han är så påhittig min man...

Min födelsedag kommer att få ett eget inlägg, den firades med pompa och ståt, väldigt lyckad måste jag säga. Eftersom jag fyllde på morsdag, kom gästerna dagen innan, i lördags. Eftersom jag skulle till Norrk på morsdag till min mamma....

Oj vad det drog iväg...nu byter jag inlägg...och berättar om min födelsedag istället

XoXo

Kommentera inlägget här :