Nytt år, nya tag

Förra året förde med sig mycket och jag hoppas att de jobbiga som har hänt stannar där, för jag vet att jag har fått min beskärda del av livsskit, ekonomisk oro och sjukdomar inom familjen så att det räcker för en livstid. Jag vill att det nya året för med sig enbart lycka, kärlek, pengar och skratt. Får se vilket håll det nya året väljer att gå.

Jag personligen skall ta tag i min vikt igen. Har enbart under jul och nyår gått upp 4 kilo. Det e fan inte bra. Men mycket god mat och mycket lite rörelse gör att det får denna förödelse. 4 kilo kanske ni skrattar åt men ställ 4 mjölk paket brevid varann så ser ni hur mycket det är.

Jag har ju hållt på med GI i över ett år nu och har börjat läsa på lite om LCHF. Jag vart väldigt nyfiken om vad LCHF var för något eftersom vart man än vänder sig pratar alla om denna "nya" underabara bantningsmetod. Jag är ju laktosintollerat och kan till o med ha svårt med laktosprodukter så jag tror tyvärr att det blir något jag får skippa och hålla mej till GI. Nu över nyår har jag köpt flera ostbrickor som jag pinar i mej, det e så HIMLA GÖTT, mej aj va ont i magen jag kan få. Jag tycker det e så gött att det är värt de. Men jag borde avstå, men kan inte. Nu har jag bara 3 ostar kvar o sen när de är slut skall jag inte köpa något mer. För att ständigt ha ont i magen e ju inte bra. Min sambo säger att jag skall slänga osterna som finns kvar. E han inte klok!!! Här slängs inget. Men jag kan förstå honom, det e han som ser mej ligga o har ont, och som masserar min mage när det gör allt för ont för att ens resa mej upp.

Nu skall jag ta tag i träningen igen. Nu har jag latat ner mej tillräckligt och soffpotatisen Sosso skall bort. Jag vill må bättre och inte alltid tänka på vad jag skall ta på mej för att dölja det jag inte vill skall synas.

Nu skall vi även rensa ut kyl och frys...måste ju hålla lite koll vad man har i skåpen...

Januari månad e ju en lååång månad och man har inte pengar kvar efter jul och nyår. Som så många är ekonomin inte den bästa så nu gäller det att hålla i alla slantar och göra saker som är gratis...

Man kan leka med barnen, göra utflykter och spela en massa familjespel. Det behöver inte kosta ett öre. I klädesväg kan man ta fram de kläder man sparat ifrån syrsa och kolla vad Theo kan ha. Jag skall samla ihop alla barnkläder som inte någon utav barnen kan ha och sälja bort. Detsamma gäller kläder som jag länge inte kan ha.

Barnen vart glada när jag hittade chokladtoppar i frysen, de äter gärna upp dem hihi, de är så hjälpsamma :)
 
 

Har du gjort ett val hur ditt nya år skall bli?

Kommentera inlägget här :