Tillsammans blir allt mycket lättare...

Idag har varit en prima dag.

När jag vakande i morse hade jag verkligen inte sovit mycket. När jag vänder mej i soffan vaknar jag varenda gång. Fredrik kom ner för att kolla till mej och för att säga att Syrsa skulle stanna hemma, så valde jag att försöka lägga mig att sova i sängen. I soffan har jag burrat upp med en massa kuddar bakom ryggen och under benen. På så sätt ligger jag inte helt utsträckt, Fredrik säger att jag ser ut som en gumman när jag går. Jag går ju framåt lutad, Magen kan jag inte sträcka ut rakt riktigt än men det e bättre nu än vad det var innan.

Jag valde ialla fall att gå upp för att sova de sista timmarna i sängen. Aj, ont fick jag men när jag väl hittat en skön ställning så somnade ja in snabbt, eftersom jag inte sovit en enda hel natt sen förra veckan. På sjukhuset h¨ände det u en hel del på nätterna som gjorde att man inte kunde sova.

Ialla fall, jag somnade igen runt 05.30 och vaknade inte förrän 10.15. Evelyn kom visserligen till mej 1 gång och Theo en gång men det somnade jag snabbt om efter. Shit jag minns inte senast jag sov så länge in på dagen. Men vad utvilad jag kände mej. Inget ont i magen, och utsövd. Dagen kunde inte ha startat bättre.

Så när Fredrik var i duschen, plockade jag med disken, och dammsög bottenvåningen. Igår tog jag ju hand om tvätt så då tänkte jag att jag kunde testa detta. Visst kändes det i magen men inget jag inte kunde klara av

Idag var alla barnen hemma utav sjukdom. Vi fick åka med Evelyn till vårdcentralen och fick hostmedicin och en emot hmm..får kolla vad det var mera. Men lilla puffa e riktigt sjuk. Hög feber och inte alls bra. Hon och sysra får samma medicin emot hostan ialla fall. Så det e lättare att få dem att ta den när de gör det tillsammans.

nu skall jag försöka få lite sömn

Xoxo
 

Kommentarer :

#1: Susanne

Hej!

Ta vara på dig och läk fint!

Hoppas du får sova bättre snart! =)

Och att vi kan få sova hur vi vill snart ;)



Kram

skriven

Kommentera inlägget här :