Ingen lugn o ro här inte

 
Jag läses på olika människors bloggar att de inte alls känner någon stess inför julen.
Så skulle jag verkligen vilja ha det... För i mej kryper det bara i när jag tänker på alla måsten jag måste fixa.
 
Så jag stressar stressar o stressar...
 
Jag e glad nu över att jag e klar med julklapparna till min pappa och svärföräldrar. Puhh, tog länge innan jag kom på vad det skulle bli där. Nu vet jag ju att alla de har sagt att vi inte skall ge något till varann men något litet vill vi allt ge. De betyder så otroligt mycket för vår familj så det  e ett måste.
Sen funerar jag på att även ge våra syskon med deras familjer något litet oxå som hela familjen kan dra nytta av. Även där skall vi inte ge något men man vill ju. Det kommer nog att bli så... Behöver ju inte vara något stort..
 
 
 
Idag skall jag försöka hinna att klä granen och fixa med lite julgodis så som knäck och mörkchoklad kola... Annars får jag hålla mej vaken när jag kommer hem o fixa det imrogon.
 
På fredag skall jag jag baka lussebullar, nötchokladrutor, finska pinnar, och om jag hinner schackrutor. Fredrik skall baka kokos kakor och nötkakor. Det är han så otroligt duktig på. De blir as goda..
 
 
Sen är jag ju inte riktigt klar med Fredrik, när jag frågade honom vad han önskade sig fick jag som var en Deo.. skulle inter tro det. Det köper jag på mellandagsrean o ser om jag kan få något finare märke lite blilligare, för jag går inte o köper en nivea deo i julklapp. Trots att det är det han önskar sej.. Den tokern... Men det e min toker...
 
Sen skall vi inte prata om all julmat som skall inhandlas och lagas...puh säger jag bara... Men jag fixar nog det denna jul med...
 
Så jag e glad för dem som inte känner stress, för jag känner stress stress stress....
 

Kommentarer :

#1: Bibbi

Ta det lugnt Sofia. Du hinner ! Det är inte bra att stressa. Det ger bara högt blodtryck och annat elände.
Kramar

skriven

Kommentera inlägget här :