American Wolfdog eller Cane Corso

Att jag och Fredrik har olika smak i hundarraser märks väldigt tydligt på raser som kommer upp på tal.
 
Jag hade ju Bubben när vi träffades.. Min lilla snuttis... en staffordshie bullterrier. 
 
 
Älskar verkligen rasen, lättlärd, familjehund och helt underbar på alla sätt o vis. Så den rasen kan jag ju tänka mej igen. Jag tränade Agillity med min kille och det funkade jättebra.
 
Fredrik hade så Samantha som var helt underbar .. en Golden Retriever, en äldre dam i sina bästa år. Jag föll som en fura för henne, för vem skulle inte göra det... Genom honom fick jag även träffa andra retrievers som hans föräldrar hade och tycker rasen är jättebra.
 
Bild hämtad ifrån google
 
Att jag vill ha en till hund, har jag ju sagt ett bra tag nu. Barnen vill oxå, och de pratar väldigt ofta om lilla Ayla, och hur mycket de saknar henne...Hon lämnade ett sort hål efter sig ..... Men vi behöver en större ras, en som alla trivs med så att den kan passa in hos oss...
 
 
Så nu har ju jag tagit upp frågan igen till min man... om att längre fram skaffa en större ras som passar oss alla.
 
De raser som kommit upp på tal är 
 
American Wolfdog...Den korthårga är en hona och ägs utav en vän till mej. Hon är helt underbar...
 
 
Kolla in denna hemsida MyWolfdog
 
 
och Cane Corso, dessa är ju helt underbara, o inte alls så små. För det var viktigt att de inte var småhundar enligt Fredrik, o dessa räknas verkligen inte till småhund hihi
Bilder hämtade ifrån google
 
Besök på face Kennel Delizioso
 
Båda dessa raser kan jag tänka mej, fredrik e mera år varghund och jag cane corso. 
Jag har läst på massor om dessa två hundraser, väldigt viktigt när man skall skaffa en ny ras man aldrig haft innan.  Ayla lades ju i knät på oss, så där var vi ju inte så förberedda på hur det var att ha en liten hund. Och det passade inte oss, utan behöver en mera bastant men go familjehund lixom.
 
Men bara att börja spara, sen spara lite till så kanske om några år har man råd med en ny familjemedlem...
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :