En heldag på Fredriks jobb, BT

I helgen som var, var det öppet hus på BT, eller som det nu heter Toyota Material Handling. Där arbetar min sambo och självklart skulle vi se hur pappa arbetar. 

Det vart en heldag, befann oss på plats vid kl 11, vi åkte hem vid 13.30 för att byta om på Evelyn som skulle på kalas hos Lisa sen bar det iväg igen. Kom tillbaka och stannade till 15:50.

De bjöds på mat, fiskedamm, sockervadd,  truckshow och roliga "prova på stationer".  Väldigt bra planerat utav BT, tycker jag.
Flera olika stationer med lekar för hela familjen
Flera olika stationer med lekar för hela familjen. Jag träffade 9 lerduvor av 15. Inte dåligt med tanke att det var första gången :)

Underhållning fanns det lite överallt. Denna mantyckte barnen var rolig, men läskig
Underhållning fanns det lite överallt. Denna man tyckte barnen var rolig, men läskig. I hans upptränade innan truckshown, lät han en kvinna  nita fast en 20-lapp på hans bröst så att han började blöda. AJ säger jag bara. Råttfällan som mannen har i munnen, fick Syrsa hjälpa till med att ta bort. (att han vågade)


Barnen fick testa olika truckar....

Som sagt, underhållning fanns det överallt, Här kommer en vän till mig Palle på styltor
Som sagt, underhållning fanns det överallt. Här kommer en vän till mig, Palle på styltor.
Det roliga i just att vi träffade på honom här, var att jag tidigare under dagen sa till Fredrik att jag hade en vän som arbetar med detta. Varför e inte han här...ÅHHH joo, det var han =)...

Fredrik säger: hmm sa inte du att han bodde XXX, '
Jag svarar: jo, men skall man ha bra underhållare så anställer man bara de bästa. Han och hans gäng, e det bästa (i mitt tycka ialla fall ) 

Åkte en liten tur o de olika truckarna. Det var väldigt högt där uppe måste jag medge...och vingligt

Åkte en liten tur o de olika truckarna. Det var väldigt högt där uppe måste jag medge...och vingligt

Det var bara småsaker som man var lite missnöjda med.
1) Att de enbart hade en stackars man som stod verkligen hela dagen och blåste upp ballongfigurer. Tror vi gick förbi 6-8 gånger för att se om kön minskat lite för att kunna få en, men icke. Till o med när klockan var 15:50 och vi skulle åka hem så var det lång kö och barnen kunde inte få någon ballong. Kö:n var så lång att vi skulle inte hinna se så mycket. Vi hann dock inte med allt ändå men nästan. 

2) Ansiktsmålningen, det hann vi inte heller med. Även denna kö var alldeles för lång.

3) Visserligen hade de flera matställen placerade överallt på BT. Men köerna var så lååånga. Vi kom dit vid kl 11. Inte förrän kl 15 hade köerna minskat så att man kunde ställa sig och då fick man stå i kö i ca 15-20 min.

 Men om man tittar på allt som vi hann med så på en skala 1-10 och 10 är mycket nöjd hamnar dagen på en 7:a.

Barnen vill till pappas jobb igen..kan inte förstå varför :P. Är det så  här kul man har det när man jobbar på BT vill jag oxå det :)


  

Kommentera inlägget här :