För en hel arme....

Jag och puffa hjälptes åt att fixa julmat. Jag började lite smått den 22:e dec men den 23:e stod jag vid spisen hela dagen.

stor smet till köttbullar...

Vi gjorde nästan 200 köttbullar..
revbenspjäll på 2,5 kilo gött
janssons
inlagd strömmning
bakade moccarutor
bakade mjuk sockerkaka

Är man med och hjälper till så är man oxå den som får slicka rent skålen.. vilket Evy gärna ett antal gånger :P

Evy slickar rent bakskålen

Vi gjorde en himla massa och jag har söäkert glömt något men resultatet vart jag nöjd med ialla fall
Nu var det en massa på bordet oxå men här ser man lite vad som serverades på mitt julbord

kort på vårt julbord

Det vart mycket mat över eftersom min syster inte kom som skulle ha kommit. Men vi har sparat massa som vi kan ta fram lite då och då framöver....

Kommentera inlägget här :