Fotbollsträning....

Igår var det fotbollsträning för Benjamin. Det var hans första träning och tyvärr den sista eftersom det enbart är en gång kvar. Nästa måndag spelar barnen mot föräldrarna. Så då får jag byta om till träningskläder och spela fotboll...Inte min grej man vad gör man inte för sina barn.

Efter nyår börjar inneträningen men han hade verkligen velat tränat mer men jag visste inte att fanns så det är nog tillmesta dels mitt fel till varför han inte började tidigare.

Han var så ivrig att han började tjata hur mycket klockan var direkt när vi kom hem. Träningen började 17.30 och klockan 17.00 cyklade vi iväg. Vi kom 20 min för tidigt men det gjorde honom ingenting för han hittade sina vänner direkt och började leka.

Jag däremot hade packat ner sittunderlägg och två filtar. Tur var väl det för jag höll på att frysa arslet av mej. Burr va kallt det börjar att bli nu på dagarna.

bild hämtad ifrån goolge

Trots att han inte kommer att kunna spela fotboll så kommer han kunna spela innebandy. För nu på tors börjar hans innebandy träning .
Det är på andra sidan stan så vi måste åka bil dit. Först trodde jag att han enbart skulle kunna träna varann vecka men sen pratade jag med en klassförälder som bor 100 m bort och frågade om Benjamin kunde följa med dem de veckor Fredrik arbetar kväll, det gick jättebra. Så då missar han inte någon träning.

Så nu har nått något att se fram emot...

bild hämtad ifrån google

Sen kommer han att ha 2 aktiviteter i veckan, vad tycker du, är det för mycket eller för lite??

Kommentera inlägget här :