Roliga ting för tråkiga dagar

Som 3 barns mor så måste man kunna ha lite fantasi vad det gäller saker att göra på en mulen dag. Visst är det kul att kunna ta fram familjespel och sätta sig ner och spela men det är inte alltid lätt när man har barn i yngre åldrar. Har man två som jag har blir det en hel del händer att hålla koll på så att de inte förstör korten eller upplägget vi har på bordet. de vill ju oxå vara med så klart.

Min älsta son älskar ju att spela kort i alla dess former, och kan gärna spela UNO, 1000 gånger om han fick bestämma. Men de små kan ju inte och tröttnar rätt så snabbt att bara sitta i knät och titta men inte röra. Så vad man man då göra så att hela familjen är med ?

Nu när det är vinter kan man ju självklart gå ut och leka i snön

barnen leker i tunnlarna

Men nu börjar det ju töa och kläderna blir snabbt blöta.

När barnen vill med fantasin leka sig bort i en annan värld kommer ansiktsfärgerna fram. Alltid lika kul att se vad de förvandlas till...

barnen i ansiktsmålning

I Syrsas rum har vi en del med an massa kuddar. Det är ett litet kuddrum eller oxå när vi leker pirater fängelsehålan. Barnen älskar att leka och klättra där

Theo och Avy klättrar

Men nu måste jag börja komma på lite mer saker att göra.

Jag har börjat att samla på småsaker i en liten ask. Toarullar, knappar, glittriga saker och ting. Allt som kanske borde slängas men som kan användas när man pysslar istället.

Nu är ju påsken här så lite påskpyssel sitter ju inte helt fel...



Jag skall skriva upp saker här på bloggen som jag gör ihop med mina barn. Kanske det kan insperera en eller två

:)

KraMIS

Kommentarer :

#1: Lina -Zooda-

SV: Ja jag vet, det är så synd om mig ;P Haha, men jag ska faktiskt kolla upp det sen :) Men står i kö eller något för tillfället :S

skriven
#2: Annie

SV: Nummer ett såklart det är mitt första val.

skriven
#3: The Girls

sv: Hehe , ja det ser kallt ut men jag bor i Portugal och här är det sol och varmt ;)

skriven
#4: Erika

Hej! Vilken fin blogg du har. Blev lite tårögd när jag läste om din lever. Ja livet är inte alltid en dans på rosor...det ska gudarna veta. Kram Erika

skriven
#5: felicia svarar ♥

Jodå, vi är ganska många ;) Grejjen med gratis är det som i mitt fall inte går att göra allt, eftersom jag inte är superduktig, och i andra fall att det sjukt med tid innan man får den..

skriven
#6: The Girls

sv: Thihi :)

skriven
#7: Hanna

sv: Ja visst är det! :D Det var väl mest det att det att jag inte träffat mina vänner under nästan hela lovet så när jag väl gjorde det nu när skolan äntligen började igen så vart jag så glad! Sen så gör ju såklart solen sitt också :D

skriven
#8: Anna

Svar: Haha! Ja usch! Tänk va hemskt det hade varit. My God! xD Men nu förstår du i alla fall ;) haha

skriven
#9: Patricia

Sv; Precis, solen och asfalt som saknas bara (:

skriven
#10: Frida Lautin

Svar: Nej verkligen inte, är såå nöjd med det! :)



Inte mycket alls, bara vila en massa och blogga. Sj då?

skriven
#11: ella

Jag är lite osäker om jag vill byta skola.

skriven
#12: FATMA | sångerska

Söta bilder :)

skriven
#13: Bea

Sv: Jag har också precis börjat. Är otroligt taggad! :)

skriven
#14: Snart pappa.

Hej. roligt att du tittade förbi. Det är en Brio happy kombi. vi trivs väldigt bra med den =)

skriven
#15: Mia

Fin blogg :D



Sv: Hade man fått skor för 40.000 kr hade det bara varit till att lära sig att gå i dem xD Haha. Vad är ett par stukade vrister om man har de skorna?! :D

skriven
#16: Tigris

De verkar ha roligt ... och är det en fin mage som tittar fram? ler

:)

skriven

Kommentera inlägget här :