Jag är en dålig mamma !!!!!

Jag måste verkligen lära mig behärska mitt humör. Jag har verkligen arbetat på det så att jag inte skall brusa upp och bli stressad. Jag går upp tidigare och fixar i ordning barnen tidigare. Theo vill gå till dagis och Evelyn vill sitta i barnvagnen så att gå ungeför 20 min innan vi skall vara vid skolan brukar vara bra.

Idag va vi två stycken. Vilket gör att jag släppte lite på morgonrutinerna. Fredrik är så go men ju mer klockan går och gått över min tid då jag brukar gå, börjar jag bli stressad och irriterad. Allt blir bara fel, vi hittar ingenting som skall med till skolan (ishockyhjälm, som Benjamin skall ha med) och fleecetröjorna barnen har under jackorna är borta. Till slut är jag för stressad för att vara glad och jag börjar bli arg. När jag lämnar huset är jag så arg så jag låter inte Theo gå till dagis eftersom vi är försenade. Så hela vägen sitter han och gråter och skriker om att han vill gå. Evelyn däremot tjatar om att få  sitta. Men hon får gå. Vi har inte tid att hon skall sitta oxå. Benjamin pinar på snabbt framåt eftersom han vet att jag inte vill gå sakta.

När jag har lämnat barnen så börjar jag lugna ner mej och blir arg på mej själv till varför måste jag bli så himla arg. Så på vägen hem går jag och är arg på mej själv. Varför blir jag så arg och tänker på hur jag skulle ha gjort för att inte behövt att bli så arg. PLANERING! Vilket jag släppte på idag...så jag skall inte göra om det nästa vecka. A BIG NO NO...

Jag måste läa mej behärska mitt humör, barnen märker ju på mej att jag är arg. Min röst är inte trevlig men jag säger inte så mycket för att de inte skall höra hur arg jag är.

Så där går jag irriterad som fan och det är ju en självklarthet att barnen märker att jag är arg. Det är inte deras fel. Så varför går jag där arg med dem vid min sida. Tror de att det är deras fel?? Det hoppas jag verkligen inte men de kan ju lätt ta åt sej efterom barn lätt gör det. Jag pussar på dem när jag lämnar dem och jag får pussar och kramar tillbaka. Men förtjänar jag dem??

Svaret är nej!

Kommentarer :

#1: Angelica

Vilka otroligt söta barn du har! Och jättefin blogg! :)

skriven
#2: Angelica

Det ska jag defentitivt testa! :) Ja dom är verkligen supergulliga! :D

Jag ska jobba i helgen och ikäll blir det firande med smörgåstårta eftersom min sambo fyllde år igår! :)

Händer det något roligt för dig?

skriven
#3: Bibbi

Du är ingen dålig mamma. Nog talat om det.Kram

skriven
#4: Marina

Jodå du förtjänar dom visst!!!!!!

Men sådär har jag också känt mig massor av gånger! De glömmer det säkert så småningom, men det är ju INTE LÄTT att vara mamma heller.

Jag har också lätt för att brusa upp så om det vill sig fel allting, fast du och jag har ju olika orsaker till humöret säkert :-)

Sköt om dig och krama barnen , hoppas verkligen vi kan ses snart. vi kan komma till er så länge om du vill, så kan ni ta er hit när du har körkort , hihi..

skriven
#5: Mickan

Känner igen den där stressen du beskriver... När saker bara går fel och leder till att man blir arg och irriterad och det går ut över andra. :/

Men som du säger... man får försöka planera och få struktur på det hela. Försöka hålla sig lugn och samlad. Dina barn älskar dig ändå. :)



Sv: Tack för din kommentar. :) Ja, det var lite nervöst. Man ville ju inte att det skulle gå fel när det kostade så mycket pengar och allt... Det var lite trixande med det där. Men det var skönt att jag fick chansen att göra det.



Hoppas du har en bra fredagkväll!

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :