Vad är rätt BMI?

Jag har aldrig varit så intresserad av att kolla upp mitt BMI för jag har alltid tyckt att på något sätt väger man alltid för mycket.

Men nu när jag fick frågan på hur mycket jag hade tänkt att gå ner till så började jag tänkta.

Först tänkte jag, kanske 65 kilo hade varit bra.

Då fick jag som svar:

Ditt BMI är 25,1 vilket betyder att du har viktklassen Övervikt. För att komma ner på normalvikt behöver du gå ner 0,2 kg.

Men shit, då räknas jag fortfarande som fet. Det vill jag ju inte så då måste jag  ju gå ner ännu mer.

Vid 49 kilo räknas man som normal, vilket jag trodde skulle vara alldeles för lite men nej nej, du är inte för smal vid den vikten. Så nu har jag satt ett mål. Jag skall ner till 55 kilo, för då räknas jag som normalviktig.

Hoppas bara inte det blir så att man ser för smal ut...



Räkna ut ditt BMI här

När jag började:



Ditt BMI är 42,8 vilket betyder att du har viktklassen Fetma. För att komma ner på normalvikt behöver du gå ner 46,2 kg.

Mitt nuvarande BMI



Ditt BMI är 32,4 vilket betyder att du har viktklassen Fetma. För att komma ner på normalvikt behöver du gå ner 19,2 kg.

Kommentera inlägget här :