Tiden på sjukhuset

Hej Alla

Ni som inte vet så har jag precis kommit hem efter att gjort en Gastric Bypass.  Magen ömmar och jag har självklart lite ont men inget jag inte klarar av.

Den 20:e jan kl 10.00 skulle jag befinna mig på sjukhuset. Vi var 8 st som skulle opereras för samma sak den dagen så de verkade ha lite panik personalen att få till det tidsmässigt. De flesta utav personalen var trevliga men det fanns de som var mindre trevliga oxå.

Jag opererades efter kl 16 men min första tid jag fick var 14.00. Så de låg lite efter tidsmässigt. Men när dagen var slut hade vi alla gjort påerationen och låg på uppvaket. Jag fick väldigt ont när jag kom ut men fick smärtstillnade och somnade in gött. Flera timmar senare vaknade jag och var yr i bollen. :P

Dagen efter fick jag komma upp på rummet. Där delade jag sal med två underbart goa tjejer. Som jag hoppas att jag håller kontakt med:). Vi fick börja äta hela tiden kändes det som men det var att vi skulle få i oss 1 liter för att upptäcka om vi hade lekage. En utav tjejerna fick tyvärr det och fick åka tillbaka till op. Vi alla var väldigt oroliga för henne och när jag vakande idag va det nog den första jag jag skänkte en tanke på hur det går för henne. Hennes mamma och dotter var där så vilken tur att hon hade stöd vid sin sida för det behövde hon verkligen. Tänker på dej...

Jag trivdes och jag hoppas verkligen att vi som sa att vi skulle hålla kontakten gör det. För alla var så otroligt trevliga och goa tjejer. Sen är det skönt att veta att man kan prata med er och ni vet vad jag pratar om utan att behöva försköna det. Vill även tacka tjejerna jag dleade rum med eftersom ni gjorde min vistelse på sjukhuset otroligt roligt och jag kände inte mig ensam och utsatt en enda gång. Tack Brudar.

På eftermidagen på fredagen kom Fredrik och hämtade upp mig. Han hade underdagen åkt runt och lämnat barnen till de olika ställerna de skulle till. Men för lilleman gick det inte sdå bra så på vägen hem hämtade vi upp honom. Så det var på ett sett tur att inte J åkte med oss hem. För då hade det inte gått så bra. Vi har det ju trångt i vår bil och hans bilbarnstol har sina remmar i mitten.

På kvöllen tog vi det bara lugnt ...

Det var min tid på sjukhuset det...:) 

Kommentera inlägget här :