Underbara SNÖ!

Hej Alla

Jag har inte gjort något annat än att skotta snö idag. Gissa om man börjar att bli trött på denna skit just nu. Fredrik är den som brukar skotta men eftersom det var så mycket nu i morse tänkte jag att jag kunde ta det. Men efter en stund började man ångra sig.

Först ber man om en vit jul...
Sen ber man om att det skall hålla i sig så att man skall kunna åka pulka med barnen innan det töar bort
Sen vill man gära att det skall ligga kvar ett tag..

Sen vänder det i tankarna....efter att man varit ute och skottat snö för 112:e gången denna månad

Det är som att han som kör plogen bara väntar in på att man skall bli klar så att de kan komma och fixa gatorna.

Jag skottade 2 timmar på förmiddagen idag. På Eftermiddagen kom plogbilen och då gick jag ut och började skotta. Fick hjälpa grannen att försöka flytta hans bil men det gick inte. Den satt fast. Så killen i plogbilen började fixa och trixa för att göra det bästa utav situationen och att inte låsa in hans bil.

Killen va snäll oxå...Han gav mej en blink och röjde det bästa han kunde för att ta bort vallen framför våran bil...Himla snällt faktiskt...Det gjorde att jag bara behövde hålla på med att skotta snö i 2 timmar till på eftermiddagen...

Börjar ni bli trötta på snön?

Kommentarer :

#1: Bibbi

Trött på snön????? Gissa!!!!!!!!!!!

skriven
#2: Marina

Jooo verkligen, visst börjar man bli trött på snön!! Man blir ju lätt isolerad när det framförallt är snöstorm.. Barnen vill ju inte vara ute, vem vill det och väglaget är farligt och tågtrafiken går knappt..



Men längtar tills vi ses igen. När tror du? :-)

skriven

Kommentera inlägget här :