Tur att vi har mjölk

Hej Alla

Jag har börjat att dricka en massa mjölk. Att äta mat funkar inte så bra för mej. Min mage kan nu ta emot vanlig mat men min symtom jag hade innan operationen har kommit tillbaka och det i mångfald.

Jag kommer i detta inlgg skriva om inte allt så trevliga saker så är du känslig bör du inte läsa.

Mina symton innan operationen var att mitt nr 1 dvs mitt kiss var väldigt mörkfärgat , som coca cola ungefär. 
Mitt nr 2, dvs bajs, löst rinnande, ljusgult till färgen.  
Innan kunde jag springa på toa 5-7 ggr om dagen. Oftast på morgonen, sen behövde jag inte vara orolig att det skulle ske några olyckor resten av dagen.

När jag äter så ofta, som jag skall göra,börjar min mage att strejka. Igår slutade jag räkna efter 17 ggr på 40 min. Jag hinner resa mej gå två steg, sen sätta mej igen. Sammanlagt vart jag säkert på toan över  40 ggr. Maten jag äter rinner bara  rakt igenom mej. Hur skall man ens orka leva så här...

Fredrik har vant sig nu att jag knabbt äter nått, jag lagar maten, men äter den inte. Jag vågar lixom inte. Så jag lever nu på mjölk. Skall be Fredrik börja köpa rödmjölk till mej eftersom jag behöver fett. Började med det för några dagar sen och det märks så väl när jag tar fast föda så som ägg eller kyckling. Inom en timme har det åkt igenom och jag springar ett antal ggr till toa. Det slår inte fel. Jag tuggar och jag trimmar maten så gott det går men nått är det ju som inte stämmer med min stackrs mage.


Jag vill kunna äta mat!!!!!!

Kommentarer :

#1: Bibbi

Har du talat med de som är ansvariga för din op.

jag tror inte att det ska vara så här...

Jag lider med dig! Det var ju nu din roliga och bra tid skulle komma!

Prova med vanlig fil eller Kefir, så får du större mättnadskänsla.

Bra att du börjar skriva om TIDEN EFTER OP. Tror det är många som vill veta.

Kämpa på, vännen. Puss och kram.

skriven
#2: Marina

Oj oj Sosso... som sagt, har du frågat OP-ansvariga om detta är normalt??Kan inte tänka mig att det ska vara så i all evighet och självklart behöver du riktig mat! som du skrev till mig; du äter ju lite och ofta...

skriven
#3: AnniR "I huvet på en tant"

Hej Vännen! Här är det precis tvärtom! Har tagit bort den vanliga mjölken och köpt låglaktosmjölk istället. Hörde av Åsa att det är mkt vanligt med laktosintolerans efter en sån här op som vi gjort! Jag hade magknip och nr 2 var ljusgult men är nu mkt bättre imagen. Kanske kan det vara idé för Dig att prova låglaktosmjölken? Hoppas att det ordnar till sig! Massor med Kramar från Gävle!

skriven

Kommentera inlägget här :