Jävla bilförare och hilma snö...

Hej Alla

Imorse när jag skulle ta Theo till dagis så höll vi på att bli på körda utav en bil. Jag fattar inte varför inte folk kan köra bil efter hur underlaget är. Utan de tror att inget kan hända dem och de är världens bästa bilförare. Nu är ju alla trottoarer fulla med snö så man måste gå på gatan med vagn och barn.

Bilen kom i snabb takt runt hörnet och ser i sista stund att det står en bil parkerad mitt i svängen. Då gör han en manöver och glider in på den gatan där vi går. Jag fick springa fram och ta tag i Theo och slänga oss in i snöhögen. Det tar någa sekunder tills att han fått kontroll på bilen . Han stannar och tittar till oss och kör vidare. Jag svär och blir arg men pga all snö ser man inte nummer skylten. Typiskt..
Han kunde väl ialla fall öppnat dörren och sagt nått. Man hörde innan han kom, att han var påväg för han "lekte" med bilen. Man såg i snön att han slirat på flera ställen på raksträckan. Men han måste ju förstå att om man inte kan leka så med bilen när folk sm är ett måste nu när trottoererna är fulla med snö, söker sig ner på gatorna för att kunna ta sig fram.

Så när jag kom hem började jag skotta snön utanför vårt hus. Sen utanför vår grannes hus. Detta enbart för att vi skall slippa gå ut på gatan i detta farliga hörn. Mina barn är mitt allt och om det hande hänt nått med nått utav dem skulle inte jg klara av att leva vidare. Det är mitt allt...

Det tog ett tag eftersom han inte skottat på ett tag och snön gick upp över mina knän. Men nu kan man gå ändrafra så att man ser att det är klar sikt och kan gå ut på gatan.

Skall äta lite frukost nu men sen skall jag upp på taket och få bort lite snö därifrån. Blir ju nervös så mycket snö det ligger där..

Kramis

Xoxo

Kommentarer :

#1: Johanna

Haha nej träningsläger inför en säsong på läktaren :)

skriven

Kommentera inlägget här :