Nu börjar kylan komma...

Idag har jag fortsatt att städa hemma och Fredrik ännu en dag med huvudbry vad som kan vara fel på bilen.

Barnen har ett bekymmerfritt liv coh det skall de fortsätta med att ha men fyy vad man vill att de skall förstå ibland. För de är otroligt suktiga på att ha sönder saker. Benjamin förstår när man förklarar att saker faktiskt kostar men hur berättar men det för en 2 och 3åring?

En sak tycker jag faktiskt är skönt att vi infört på Fredriks sida av släkten. Att inte köpa en massa julklappar till alla. Vi är nu en väldigt stor familj och det är otroligt trevligt att enbart ses och snacka om allt och inget. Skönt att slippa pressen om att köpa en massa julklappar till alla. För redan nu har jag börjat tänka på det till barnen. Måste börja tidiget vet ni när man inte har så mycket pengar att röra sig med.

Nu skall jag börja tänka på vad vi skall ha till middag..så jag lämnar er för en stund

kramis

Kommentarer :

#1: Marina

Känner precis igen det där. Våra barn förstår inte heller det där. Jo Elias kan lyssna och förstå tror man, men så fort han leker glömmer han bort det där och han har oftast bara Hugo och det kan gå vilt till.

Det där med julklappar.... vi vuxna kan ju göra nåt annat för varandra och med varandra, men ingen jul utan nån julklapp till barnen. Då ska det inte vara nån skräpsak heller. Men vi kör istället klappspelet. Ska förklara sen :-)

Fattig är man , jovisst så sant som det är sagt.

skriven
#2: BIBBI

Ja..jag håller med! Det är jätteskönt att slippa detta. Men vem är det som ska ha julkaffet?

Kramis

skriven
#3: Angelika

Ja, men du får tänka så att om leksaker går sönder o de inte får nya lär de sig nog den vägen.. Men förstår vad du menar, inte roligt när de går sönder ändå..

Vad önskar sig barnen i julklapp? :)



KRAMIS

skriven

Kommentera inlägget här :