Patrik Swayze är död.





Idag kom den dystra nyheten att Patrik Swayze, känd från bland annat den romantiska dansfilmen och kultförklarde 80talsfilmen  Dirty Dancing, har gått bort.  Han spelade i andra storfilmer så som Ghost som var även denna en utav mina favoriter.

Patrick Swayze och Demi Moore i en världsberömd scen ur filmen Ghost från 1990. Bilden hämtad ifrån aftonbladet.se



Efter ett och ett halvt år kämpandes förlorade han kampen mot cancern. Han blev endast 57 år gammal. Och igår den 14 sept-09 somnade han in i sitt hem i Los Angeles omgiven av sina kära.

Att komma till hans fanclub klicka här

Jag minns att jag tittade på filmen Dirty Dancing flera gånger om och kan fortfarande titta på den utan att tröttna. Denna film var ju min favorit men han har en hel del filmer bakom sig. Lista längre ned på sidan.

Han gjorde även en låt som jag älskar som ni kan lyssna på här. sitter på jobbet och hör inget så jag hoppas att en utav dessa länkar funkar till låten She's Like the Wind 







  • 1983 – The Outsiders
  • 1984 – Red Dawn
  • 1985 – Nord och Syd (TV-serie)
  • 1986 – Youngblood
  • 1987 – Dirty Dancing
  • 1987 – Tiger Warsaw
  • 1989 – Road House
  • 1990 – Ghost
  • 1991 – Point Break – dödens utmanare
  • 1992 – Glädjens stad
  • 1998 – Black Dog
  • 2001 – Donnie Darko
  • 2003 – One Last Dance
  • 2004 – Dirty Dancing 2
  • 2005 – Keeping Mum
  • 2009 – The Beast
  • Kramis

    Xoxo

    Kommentera inlägget här :