Oj va dagarna bara springer förbi

Hej

Igår var det en dag med fullt upp. Men vill börja med att berätta om min onsdag.

Efter jobbet mötte Hannah upp mig i Link för att gå lite på stan. Vi var ute efter presenter till Casper och Susanne, som vi skall fira i helgen. På stan var det en massa olika tält ifrån England och jag började med att köpa present till Theo när han fyller år. Ett jättefint tåg som var handgjort med vagnar som stavade hans namn. Skall ta kort så får ni se det med egna ögon. Hannah var ute efter högklackade skor så vi var i flera olika skoaffärer oxå men hon hittade enbart asdyra som hon inte köpte. Men snygga va de..

På vägen hem när allt höll på att stänga hörde jag musik komma ifrån en affär på andra sidan gatan och det var som att affären kallade på mig. För inne i affären fanns et MASSA snygga väskor. Jag vart helt tagen. Ledsen eftersom de var så himla dyra. Men så hittade Hannah ett reabord och där låg de, Mina 2 nya väskor. Jag kunde inte bestämma mej så jag köpte båda två. Jag fick ju utav Martin 1000 kr när jag fyllde år som jag ej utnyttjat så det var ju väska jag ville ha så jag köpte två för priset av en. Så himla snygga. Skall ta kort så att ni får se dem =). Fredrik visste ju att jag skulle köpa väska men tt komma hem med två så bara skakade han på huvudet och tyckte väl att man kunde lägga pengarna på annat. Men det var mina pengar och jag tycker om dom. Men killar förstår ju sig inte på skor eller skor. Fattar inte att det är en viktig accessoar. Jag vill ju ha nya skor oxå och eftersom jag har 500 kr kvar så kommer det bli det jag kommer att lägga mina sista pengar på.

Hannah är så gullig, jag har ju diabetes och eftersom hon mötte upp mig hade hon räknar ut att jag inte skulle äta förrän jag kom hem. Så hon hade gjort två mackor och tagit med sig till mej. Så att jag inte skulle få känning, fatta va gulligt. Tycker om dej med gumman=) för det tar jag som att, så gör man enbart om man är väldigt bra vänner och de man tycker mycket om =). Puss på dej...

Igår då, så började det med att jag och Evelyn åkte till vårdcentralen. Vi båda två skulle ta blodprov. Min gick smärtfritt men på stackars lilla Evelyn försökte de på flera gånger innan det träffade rätt. Till slut bytte de kvinna och hon klarade det direkt. Hon grät enbart när hon kollade så jag distraherade henne. Hon hade haft embla på båda arnvecken så hon bore inte ha kännt så mycket. När de väl luckades så märkte hon inte ens att de stack eftersom vi lekte med massa klistermärken. Så smärtfritt om obehagligt ledsamt när hon tittade vart ju resultatet utav det besöket. Men hon va så duktig min puffa. Stolt mamma.

Jag och Evelyn gick och tog blodprov igår 09-09-17



Vi gick sen ner på stan och hon skulle få glass men Fredrik ringde och påminde mej om tiden. Så det vart en snabb visit in på Lindex för att kolla efter vinterjacka till Syrsa. Vi hade ju fått 500 kr till Evelyns fördelsedag utav Martin (samma kille som gav mej 1000kr ) men eftersom vi har ont om pengar och Evelyn redan hade vinter och höstjacka och inte Benjamin fick tyvärr hennes pengar gå till hans jacka. Hittade en för 449kr och va väldigt fin. Han vart jätteglad. och Evy får vi köpa nått till för den summan när vi får det bättre ställt.

På eftermiddagen kom Cilla med hennes son Florian. Hans astma var ingen rolig, stackarn men vi hann prata och fika innan de åkte hem.

Det jag inte visste var att Nicke skulle komma men det gjorde han och Fredrik försvann ett tag och pratade med honom.

Sen kom Hannah och åt middag hos oss och självklart var Söta April med.

Så dagen igår hann jag med massor på min lediga dag och fick uträttat det jag skulle göra.Så jag e helnöjd med dagen som var.

Nu är min lunch slut så vi hörs ikväll

Ursäkta alla stavfel,,fick skriva detta väldigt snabbt på min lunch :P

Pusss

Xoxo
 




Kommentarer :

#1: Marina

Hur många känner du egentligen? du är en social kvinna du :-) Tur det. Men tja fattar inte mycket om vilka du pratar om, men strunt samma.

När har ni tid och ork att träffa oss? Kram

skriven

Kommentera inlägget här :