Kan du bokstavera?

Hej Bloggisar

I mitt yrke hamnar vi ofta i situationer där man behöver bokstavera eftersom vi inte hör vad som säger på andra sidan linjen. Så då ber man dem bokstavera. Ändå säger de samma sak åter igen flera gånger.
Jag kan bli galen på att fattar folk inte vad man menar med att bokstavera?

ABC blir ju Adam Bertil Cesar Är det så svårt?

Det som är svårast att höra är ju N M S T P och säger man det i olika dialeketer

Så då börjar det tex
-nst
-kan du vara snäll att bostavera detta
-nst, hörs igen i telefonen men man kan inte urskilja vilka bokstäver det gäller
-Kan du vara snäll att bokstavera det säger man igen, är det Nicklas Sigurd Tore du säger?
Då skriks det nästan i luren NST

Då vill man svara, är du så jävla dum att du inte vet vad bokstavera är. JAG ÄR INTE DÖV OM DET ÄR DU TROR

Utan man börjar då med att förklara vad bokstavera är och 20 min senare får man svar på vad för bokstäver den ville framföra...

Jag kan reta ihjäl mej på detta!!!!

BAHHHH

Kommentera inlägget här :