Min gårdag =)

Hej

Igår när jag kom hem träffades jag utav glada barn vid dörren och alla berättade vad de gjort under dagen när vi åt middag. Ihelgen som vad hade jag och Evelyn lagat maten ihop och hon mätte upp ris och vatten. Hällde i alla grönsaker i grytan, dukade osv. Hon gjorde verkligen allt förutom att steka köttet. Så himla duktig.

Så igår gjorde vi om det igen. Men då bakade vi =) Då hjälpte alla till. Alla barnen hjälpte till att ställa fram ingredienserna. Theo mätte upp mjöl. Benjamin knäckte ägg och Evelyn mätte upp socker och kakao.
Sen stod Benjamin och vispade ihop allt. Så himla duktiga de var allihopa. Och gött vart det. Jag hade sagt till Benjamin att vi skulle ha bakat i helgen men det vart aldrig av så jag fick ge mig igår och göra det. Men För att Theo skulle få nått fick jag baka kokkiboll oxå. Och Även där hjälte alla till. Jag rullade och Evelyn sockrade så även han fick lite gotti igår. Han fick en sen va han nöjd och Evelyn och Sysrsa tog en bit kaka. Resten frystes in.

Sen skulle jag läsa bok med Benjamin innan han skulle somna. När det vart klart så somnade jag själv. Orkade inte resa mej så jag somnade igår innan kl 21...Missade CSI =(

Sov sött gjorde jag för jag gjorde inte mer den dagen utan sov tills jag vakande idag.




Bild hämtad ifrån google

kramis

Xoxo

Kommentarer :

#1: Madeleine

Om du gillar Meandi kläder - kika gärna in hos oss då, där kan du vinna presentkort på 500:-, har många fler tävlingar igång oxå!!

skriven
#2: Tant Ulrika

Ny tävling hos Tant:



http://uj76.blogspot.com/2009/10/tant-lottar-ut-ett-kokskit.html



..där ett finfint "kökskitt" ligger i potten =)

skriven

Kommentera inlägget här :