Syrsas rum växer fram

Hej Alla

Flera har ju frågat oss hur vi byggt våra barns rum och har vi gjort allt själv. Kan säga med handen på hjärtat att vi byggt allt i från scratch (nu hur det stavas). Inte inkopplingen av elen, men Fredrik har dragit alla sladdar o sånt. Det ena elektriken behövde göra var att koppla in elen. Klar på 10 min var han så det vart billigt =).

Så här såg Syrsas rum ut ifrån början

Vi började med att riva ut allt och bygga upp nya väggar. Eftersom vi skulle ha en få upp en garderob imellan Benjamins rum och Evelyns. Så då var det lika bra att riva rubb och stubb.

Så Fredrik byggde upp sängen som nu är över garderoben och brevid garderoben finns hans skrivbord som även detta är under sängen. En liten lönndörr man inte ser om man inte vet att den är där.



Deras garderober
Garderoben
Syrsas skrivbord under sängen

Fredrik är den som byggt och jag har målat. Vi velade fram och tillbaka vilket tema vi skulle ha i hans rum. Ett tag ville han ha Tarzan. Så då började Fredrik planera med äkta bambu men det vart för dyrt. Alldeles för dyrt =(.

Sen vart det Vila Västern Tema...men det ändrade syrsa rätt snabbt när han började tycka om Peter Pan. Så då fick det bli ett Peter Pan rum med Piratskepp och allt som hör till.

Med Evelyn på magen så byggde Fredrik fram rummet

Hon gillade att sova på pappas mage. Och medans han byggde med henne på magen började jag sakta med säkert måla på väggen. Självklart bytte vi  så att jag hade henne oxå men när jag skulle måla grunden till bilden kunde jag inte ha henne på magen för jag var så koncentrerad.

Syrsas gamla garderob byggdes om till fängelsehåla som nu är fulld med massa stora kuddar och gossedjur. På utsidan finns det klättervägg och över en läsmyshörna. 

Ni ser hur rummet kommer till liv
Vi slipade golvet innan det stora bygget påbörjades. Det hjälpte jag till med. Men bygget fick Fredrik stå för. För jag såg inte ens det han försökte förklara för mig. Han bygger alltid ifrån hur han ser det i huvudet och när han berättade hur han såg, hur att han ville ha rummet skulle bli, så måste jag erskänna att jag såg inte hans version alls. Men eftersom det blrjade lika en båt började jag själv se vad jag skulle måla upp på väggarna. I skeppet skulle självklart kapten Krok och hans Pirater vara.  

Nu börjar även väggmålningarna växa fram och bli till liv
Jag har gjort så när jag målar, att det jag vill ha upp på väggen, har jag målat på ett vanligt A4 papper först. sen lånade min grannes overhead och målade över mina blder på overhead papper. Sen va det bara att placera ut vart någon stanns jag ville ha det på väggen. Men mycket hittade jag på när jag placerat ut trädet, de vilda pojkarna och Peter Pan och barnen. 

klart

Vi är väldigt nöjda med rummet. Det enda jag saknar är att jag inte gjorde krokodilen. hur kunde jag glömma den =(. De fick en brygga oxå med en planka imellan som barnen nu har som en kana i rummet.

Barnen använder planken tilla tt åka kana på

Så vad tycker ni????

Kramis

Xoxo

Kommentarer :

#1: Hannah

Så otroligt duktiga ni är. Blev jätte fint!

skriven
#2: magda

Sv: Jodå klart att det funkar ! :)

skriven
#3: Linda

Åh mysig blogg,läste att du har en leversjukdom, vad är det för ngt du har?

Ja vi renoverar o står i i vårt hus kika under kategorin renoveringsbilder.

Vi är snart klara med vårt nya kök=)

Kika gärna in i min webshop http://www.beautyinsideout.se

skriven
#4: Bibbi

Fantastiska bilder! Så bra att du har tagit kort på allting.

Rummet år såååå fiiint!

Kramar till er alla.

skriven
#5: Marina

Hej! Det var himla intressant att se hur det växte fram. Kan inte jag få anlita dig sen när du blir piggare efter operationen? Du får kompensation...:-)

skriven
#6: Sosso

hahaha..jodo gumman får jag tid över så hjälper jag dej gärna det är lättare än vad du tror =)

skriven
#7: tvillingmamman

jätte jätte fint verkligen, jag kör med väggdekaler nu men till nya lägenheten vill vi måla, dock är jag inte så duktig som du är :D

skriven
#8: viktoria

shit vilka fina barnrum, duktig du är på att måla. :-) enormt snyggt :-)

skriven

Kommentera inlägget här :