Adventskalender

Åhh nu börjar min stora planering för barnens adventskalendrar. Efterom Theo är mjölkallergiker så funkar ju inte godiskalender. Utan det får bli leksaker istället.

Jag har sparat små leksaker hela året. Det finns ju olika sätt att ge barnen en liten klapp.

 * Paketkrog:  Man lägger i presenterna och skriver en siffra på (1-24). Så får barnen leta fram sin klapp varje dag.

* Adventstäcke med ringar : Finns fina advenstskalendrar som man kan hänga upp klappen i

*Julburk: Det har jag valt att ha. Mina barn får en varsin fin burk. I denna lägger tomten vaje natt en liten överrasknig

Exempel på julklappar:
Alla bilder är tagna ifrån google och är inte de leksakerna jag själv har köpt men enbart exempel på hur de kan se ut ;)



studsbollar
Studsbollar
Magneter
Magneter

c
pixieböcker

jojo
jojo

reflexer
reflexer

penna och pennvässare
penna och pennvässare

roliga sugrör
Roliga sugrör

Fejk tatueringar

fejktatueringar

leksaks bilar

Leksaksbilar

finger dockor
Fingerdockor

bakformar
bakformar

bokmärken
bokmärken

plastdju
Plastdjur

klistermärken
klistermärken

Ask med russin
Ask med russin


mjukisdjur
Små gosse/mjukisdjur

kastanjetter
Kastanjetter finns på www.barnensmusikbutik.se för 45 kr

ballonger
ballonger

duplo
Duplo- man kan ju köpa en större sk och dela upp den i mindre paket =)

piratpengar
piratpengar

visselpipa
visselpipa

suddgummi
suddgummi

kitty plåsterstar wars plåster


Plåster med roliga motiv

baka
En upplevelse

partytuta
partytuta

hårsnoddar
Hårsnoddaarr (till flicka)

hårspännen
hårspännen (till flicka)
Kommer ni på mera bra saker till barnen maila gärna för jag behöver insperation =)




 

Kommentera inlägget här :