Winner of Eurovision Song Contest 2009

Är Norge med låten FAIRYTALE som fick hela 387 poäng, 16 st 12 poängare...

Källa aftonbladet
Källa: Aftonbladet

Ett stort GRATTIS, här kan ni lyssa på låten igen, och igen .....och igen




Azerbajdzjan knep andraplatsen med låten "Always"



Min egna favorit är Island med låten "Is It True" som kom på 3:e plats

 

Vet att röstningen fortfande håller på men det stod väldigt snabbt klart att Norge skall stå som vinnare och de har ju slagit rekord med poängen vilket jag tycker är väldigt kul.

Måste ju även lägga in sveriges bidrag med Malena Ernman med låten La Voix  som kom på plats 21. Så det blir bara att kvala nästa år tyvärr vilket e trist ....

 


Läs även andra bloggares åsikter om

Mina favoriter var Island och Norge....

Vem tyckte du skulle vinna??

Kramis

Kommentarer :

#1: M A L I N

tyckte norge, finland eller azerbadzjan skulle vinna och så blev det ju också :)



är inte alls förvånad att malena kom så långt ner! trist att kvala nästa år dock :/

skriven
#2: Anneli

Jag gillade också Islands bidrag + Norges. Men vi borde ha kommit lite högre upp på listan tycker jag.

skriven

Kommentera inlägget här :