Kan du bokstavera!!!!

Hej

Sitter på jobbet nu och har haft en del roliga samtal som tex...

Jag arbetar så att ibland måste be den man pratar med att bokstavera för att kunna slå in rätt sökning. Så jag upprepade flera ggr en och samma sak och hon sa att det stämde så. Men på  min dator stämde det inte överens med vad jag såg på skärmen när man skall stämma av.

Så efter 10 min och irritationen ifrån hennes sida eftersom hon säger skall stämma så upprerpar jag det igen för
10:de gången typ ...så säger hon.

-C som i kalle...
-Kalle representer K svarar jag. För bokstaven C säger vi Cesar
-Det finns faktiskt dem som stavar Kalle med C
-Ja det finns det säkert men när man skall bokstavera så är det kalle man säger för K
Hon är asförbannad och gör klart samtalet. Förolämpad att hon tydligen inte kan bokstavera alfapetet

Men folk kan tydligen inte hur man bokstaverar nu för tiden.

Kramis

Kommentarer :

#1: Julia

Tack detsamma:)

Jag förstår inte hur man använder det...? Visste inte att jag gjorde det, hehe.

skriven
#2: kadri

vad jobbigt när man försöker o försöker o andra personen inte förstår.

skriven
#3: Carolina

Nu har vinnaren av valfri väggdekoration presenterats på min blogg - kika in och se om det blev DU!

Vann du inte? Delta gärna i mina 2 andra pågående tävlingar med finfina priser i potten! Kram Carolina

skriven
#4: Bibbi

Ha..ha..ha.. ser hela situationen framför mig och blir så full i skratt!!

skriven

Kommentera inlägget här :