Trodde det var vanlig magsjuka

Hej

Det har ju gått en massa magsjuka nu och jag trodde verkligen att det var det jag fick. Att jag varit dålig i magen har jag varit snart i 1 år men att jag börjat spy och inte kan behålla maten trodde jag verkligen att det var vanlig magsjuka.

När jag ätit nånting, så kunde det dröja nån timme  eller två så satt  jag där sen och spry som en gnu.
Jag kan verkligen inte behålla maten längre. Igår tillbringade jag den mesta utav dagen med herr toalett och natten densamma. Jag har börjat att enbart äta flytande föda, för jag får sånna kramper i magen att jag tror jag skall dö när maten skall arbeta sig igenom tarmarna. Känns ibland som att jag skall gå av.

Igår när vi skulle lägga oss sa jag till Fredrik att jag tror att jag skall..sen kom jag inte längre på den meningen. Tur hade jag spypåse vid sängen, (vanan inne nu) Spydde massor och det tog aldrig slut, kändes det som. Jag hade ju inte ätit nått på dagen man som sagt jag hade ju druckit en massa och det var ju det som kom ut. Jag fick springa många gånger till toan på natten eftersom varje gång jag trodde det var slut kom det mer.

Måste även fylla på mitt lilla lager av Dimor eftersom det snart är slut. Klarar mej verkligen inte utan det...när jag har uppehåll utav det så är jag tillbaka igen till ruta ett. Så bra att ha hemma när det är så vattnigt att man inte längre kan kontrollera vad som händer.

Jag skall ringa in till min läkare för att höra vad som kan vara fel. För nu har det pågått i över en vecka.

Mitt blodsocker e oxå åt helvete. Jag vet inte vad som hände men när jag kvickande till satt Fredrik brevid och jag hade ett glas cola o handen. Jag var otroligt skakig och det tog ett tag innan jag fick känsel i mina ben. Detta var min första ordentliga känning.

Annars har vi tagit det rätt lugnt i helgen. På söndagen var vi på brunch hos Martina och Kristoffer. Träffade både nya och gamla ansikten. Väldigt trevlig faktiskt. Spydde dock i bilen hem på motorvägen. Lyckades inte hålla mej tills vi kom hem.
Sen på eftermiddagen kom mamma och pappa på besök. Skönt att slippa spela en fasad utan jag slapp äta och kunde vara mig själv. Barnen vart jätteglada och det lekes för fullt.

Nä nu skall jag försöka sova lite, skall bara ta hand om tvätten.


Natti och kramis




 

Kommentarer :

#1: Bibbi

Älskade vän! När ska du få någon hjälp??

Kommer du inte att kunna äta på lördag tror du?

Vi kan skjuta upp det tills du känner dig bättre?

Kram Bibbi.

skriven
#2: Sosso

Nej det vill jag absolut inte göra. detta har jag sett fram emot nu så det skall bli så kul. Sen om jag inte kan äta massor så får jag väl äta lite ;)...



Jag menar... det kommer ju inte bli bättre på längre ju.



Kramis

skriven

Kommentera inlägget här :