Dåligt Östgotatrafiken ni får dagens ris!!!

Hej

Jag har två saker att på peka,,,

Ena saken hände igår och den andra hände tidigt idag.

Vi börjar med det om hände idag.

Jag åker tåg till jobbet och kliver på i Mjölby. De har enbart två vagnar idag när behovet är som mest eftersom folk åker till sina jobb. Detta  gör ju att det trängs direkt när man kliver på och man får ståplats eftersom alla sittplatser redan är tagna.
När vi kommer till Mantorp står vi alla som stoppade korvar och trängs och det är knabbt att folk kommer på tåget. Sen vid Vikingstad så får människor vänta in nästa tåg eftersom alla inte kommer på. 
HUR BRA PLANERAT ÄR DET IFRÅN ÖSTGÖTATRAFIKENS SIDA?
Jag hade blivit galen om jag inte hade kommit på tåget.



Jag undrar varför de inte kan ha flera tåg på morgonen. Det enda man hör i högtalarna är glöm inte registera ditt kort i kortläsaren. (på så sätt ser du ju hur många som reser och vilket behov de har. MEN hur skall de kunna komma fram när man står på varann och knabbt kan röra sig en millimeter åt nått håll?? 
Dåligt, väldigt dåligt!!!

Det andra jag vill klaga på hände igår när jag oxå skulle till jobbet.
Jag fyllde på mitt månadskort den 1 juni och min period tog slut den 2 juni men det skall gå att fylla på innan. Så det gjorde jag. När jag igår skulle änvända kortet funkade det inte och jag gick in på kundtjänsten/supporten som finns inne på tågstationen i Linköping. Det visade sig vara fel på kortet men eftersom jag hade kvittot och allt stämde så fick jag ett nytt kort. Dameni luckan gav mig ett nytt kort och jag glad i vågen beger mig till bussen för att åka till jobbet.
När jag kommer på funkar inte kortet och hon har enbart fyllt på kortet ifrån 3 juni. Men eftersom dagen är den 2 juni så funkar inte kortet.

Jag får bege mig tillbaka till supporten och säger att det blivit fel här och vill gärna kunna åka idag oxå eftersom jag har faktiskt betalt för det.
Då blir det en full diskution om att detta inte går men jag hade ju en period ifrån 4 maj till den 2 juli betald på mitt kort och bara för att hon fyller på ifrån 3 juni till 2 juni skall väl inte jag behöva bli utan en dag.

-Jag säger du kan ju läsa på mitt kvitto som du redan har att det är betalt ifrån 4 maj till och med 2 juli. Så varför skall jag inte få kunna åka den 2 juni enbart för att du har knappat fel. Då kommer nästa tjej in i diskutionen och vi tre bnyter inte så snälla ord imellan oss längre och jag e fullt rasande och har även missat bussen som gjorde att jag skulle i tid till jobbet.

Efter mycket om och men upptäcker de felet att de skulle faktiskt ha lagt till 2 juni på kortet så då börjar de fixa igen med kortet. När de sen rcäker över mig kortet så står det enbart 2 juni på kvittot. Så helt plötsligt har jag enbart betalat 975 kr för en dag, som jag dessutaom betalt för innan. Så den perioden jag skulle ha 3 juni till 2 juli existerar inte längre.
Nu är Sosso inte snäll längre utan flyförbannad. Att  nu får de väl ge sig, jag är redan försenad till jobbet och har inte tid med detta. De knappar efter en till tillsägelse om ett nytt kort. och jag går därifrpn inte så glad och på  råga på allt så kommer jag försent till jobbet....

Vilken himla bra personal  de har på att fixa så att deras resenärer är nöjda

eller NOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Xoxo

Kommentarer :

#1: BIBBI

Det är bra Sofia..på dem bara...

skriven

Kommentera inlägget här :