Vad skulle du göra om du vann 50 milj?

Hej bloggisar

Jag läste en artikel om en man som vunnit 52 milj och han var så deprimerad och hade valt att ge bort alla sina pengar till välgörenhet pga att folk vart som hökar över honom. Hans familj och vänner, vänner ifrån förr och grannar. Alla som fanns i hans närhet ändrade attityd och sätt att vara och alltid handlade det om pengar. Han fick aldrig en lugn stund och att gå ifrån arbetslös till miljönär är mångas dröm men han berättde att han levde i ett helvete...



Vad skulle du göra om du vann 52 milj kr?

Jag vet att jag skulle skänka minst 1 milj till varje familj i min familj och nära vänner. För så mycket pengar behöver vi inte själva. Skulle se till att det fanns pengar för mina barn så det räcker livet ut och för oss själva för att vara ekomisikt oberoende. Resa och skaffa körkort hihi

Sen skullejag skäna pengar till
wwf
diabeteasfonden
barncancer-canserfonden
PETA
Läkare utan gränser
Smile

listan kan göras lång för de finns fler som jag vet att jag skulle skänka till..=)

Sen..står det imellan två val för lite större projekt.

Bygga en barnby/skola i sydameria eller barnby/skola i afrikas Tanzania för albiner och synskadade.

För barnen i dessa länder är väldigt utsatta och framför allt albiner som blir dödade för sin hudfärgs skull.

I sydamerika behövs det bättre barnbyar och villkor för de som arbetar där men i Tanzania behöver albiner verkligen hjälp och skydd ifrån folk som vill döda dem för att tjäna pengar på deras kroppsdelar.

Jag skall skriva ett inlägg här om hur albiner har det i ett annat inlägg. Så att ni kan förstå mitt val lite bättre.

Så...

Vad skulle du göra om du hade så mycket pengar??

Kramis

Xoxo

Bild ifrån goggle

Kommentarer :

#1: Anonym

Hej, nu har jag en tävling i samarbete med finasmycken.

Du kan vinna ett smycke.



http://millahoman.blogg.se/2009/july/tavling-smycke-2.html



Var gärna med :)

skriven
#2: Anneli

Jag skulle först och främst ge till min dotter, syster och mamma. Men jag skulle också skänka till olika organisationer som t.ex. Astma- och allergiförbundet, Rädda Barnen.

skriven
#3: sagha

ge till dom som behövde

skriven

Kommentera inlägget här :