Stackarns Evelyn

Hej bloggisar

Idag var Evelyn med sin pappa och syskon på vårdcentralen för att kolla upp varför hon är så lös i magen hela tiden. Jag hade hoppas på att läkaren skulle göra så att vi kunde koma till barnavdelningen i Motala. Där Theo går med sin allergi men de skulle fixa det själva.
De skulle ta blodprov på henne och lyckades aldrig få ut nått blod. När jag kom hem hade hon plåster på båda armarna och grät direkt i min famn. Hon skall tillbaka för ett försök till men det får vi ta nästa vecka eftersom hennes små armar inte ser så bra ut nu när de stuckit fel på varje arm. På ena armen lyckades de med att stätta nålen rätt  men då var det fabriksfel på kanylen så den skickade inte blodet vidare utan stannade upp allt i röret. Typiskt när de väl lyckades.

Kommer ju inte bli lätt att få henne gå med på det igen när det gjorde så ont på henne idag. Jag är glad över att jag slapp följa med eftersom jag är så spruträdd och vill inte visa det för mina barn. Men jobbigt att veta att man skall tvina henne till det igen och kanske även då kan de misslyckas.

Kortet är taget utav farmor bibbi förra sommaren (2008)


Idag har det annars gått bra på jobbet..bara en dag till sen är det semester. Jippi....
Imorgon  kommer även Jonathan och Amellie hit och skall stanna över helgen. Så då har vi hand om 5 barn..det kommer gå bra =S

Kramis
Xoxo

Kommentarer :

#1: Charlotte

Ååååå, stackars henne! Det är hemskt när dom ska sticka ens barn och man ser tårarna spruta. (Jag är LIVRÄDD för sprutor!!)

Hoppas det ordnar sig till det bästa!



//Charlotte

skriven
#2: BIBBI

Stackars min lilla prinsessa! OJ OJ OJ...en sån otur att första gången ska bli så jobbig.

Pussar från Farmor

skriven
#3: fanny

Sv; Jo det fattar jag ju. Men det är ganska störande när folk som tidigare sagt att dom hatar honom och att han är pedofil osv nu älskar honom helt plötsligt.

skriven
#4: Emma

Men hua lilla gumman. Min son fick ta blodprov häromdagen för första gángen.. skulle testa och se om han har nágra allergier. Han var dock superstolt eftersom det gick sá bra. Pappan hade informerat honom om att jag är livrädd för sprutor. Sá nu är min son mycket coolare än mig ;)

Skönt med semester snart :)

Räknar dagarna tills min man har semester.. sista dagen pá söndag :)

skriven

Kommentera inlägget här :