Ojojoj vilken helg det varit...

Hej Allihopa!
 
Torsdagen den 15 jan: Det hela började redan förra veckan. Lilla Pluttan som jag kallar min dotter Evelyn vart sjuk. Fick väldigt hög feber på tordsdagsmorgonen och väldigt slö. Så då vart det att jag fick stanna hemma (igen) eftersom Fredrik redan gått till arbetet. När han sen kom hem åkte jag till jobbet så att jag arbetade de sista timmarna ifrån 17:00-21:00.

Fredagen den 16jan
Dagen efter  fick jag stanna hemma helt och hållet. Hon låg hela förmiddagen på min mage och bara svarade - mmm mamma när man tilltalade henne. Hon vart totalt deckad. Samma dag nästan direkt efter att jag kommit hem efter att lämnat Sysra o Tedde på dagis så ringde de om att Syrsa hade fått feber, Jag hade frågat honom innan vi skulle till dagis om han inte skulle stanna hemma eftersom han såg lite henning ut. Men han skulle prångt gå eftersom på lördagen skulle det vara det stora kalaset han väntat på så länge.
Så han låg i soffan hela fredagen tillsammans med Evelyn som faktiskt började gå lite runt och hjälpa mej som hon alltid gör. Men va dock inte på topp ändå men skönt att se henne på fötterna igen.

Lördagen den 17 jan
 Då var den stora dagen inne för Sysra att ha sitt kalas. Vi sa att om han inte orkade så sklulle vi ringa o ställa in det. Men han var tuff. Tog sen medicin utan att klaga och va uppe på fötterna hela dagen.
Allt var i piratertema. Han hade fina pireterkläder och sminkad i ansiket. Det stod godis och snacks skålar överallt i huset. Kalaset vart verkligen en succse. Det vart 11 st barn som sprang runt och lekte. Alla lekar jag hittat på hann vi inte ens med. Så den planeringen hade jag inte ens behövt lagt ner möda på.
Nått som vart en hit var att barnen fick göra sina egna tårtor. Det vart flera olika variationer på tårtor. Ena hade enbart choklad andra vart ett godisberg. Annat enbart glass som badade med maränger.
Som sagt vart det inga lekar som jag hade planerat in. Alla lekte för fullt i Sysras rum. I hans rum finns ett stort skrepp, ett sjörövarskepp. Temat i hans rum är nämligen Peter Pan. Allt finns med, Kapten Krok, Smeè och ett hov av pirater på ena sidan av rummet. Och den andra är finns de vilda pojkarna med flynade tingeling osv. Skall lägga in bilder senare på rummet. Men som sagt, vad kul de hade. Visst va det ett påkostat kalas men det var det värt.

Söndagen den 18 jan
Dan började lugnt och barnen verkade faktiskt mycket bättre. Vi hade tänkt att ställa in julplundringsfesten vi skulle gå på men valde att gå ändå eftersom barnen verkade helt ok. Mormor Eva och morfar Åke var med. Tyvärr var mina svärföräldrar hemma och var sjuka. Men det var planerat att de skulle följt med de oxå.  Men vad gör man i dessa tider men massa sjukdomar och influsensa som sprider sig som en löpeld. Vi berättade för våra barn att de gärna jade velat varit med men tyvärr var sjuka och inte kunde komma. Så då sa Syrsa att de fick dansa tillsammans när de vart friska igen.

vi sitter vid vårt bord hela familjen


Väl på festen efter en del dans runt granen syntes det så väl att barnen bärjade bli väldigt trötta. Även Theo, Så vi sa att vi skulle hem så fort lottningen varit. Jag hade ju köpt lotter för 100 kr (10 kr styck) 5 st blåa till pojkleksaker och 5 st till flickleksaker. Förra året vann vi ingenting, och tänkte att det blir väl detsamma iår men vill inte missa ifall vi skulle få nått litet. När de började läsa upp nummren som barn fick dra på plats så vann vi två st preseneter. Syrsa vart jätteglad.
 Ena var ett lego med Star Warsskepp och det andra var ett innebandymål. Så efter det gick vi hem nöjda och glad med 3 st stora godispåsar till barnen. Hade ju varit roligare om Bibbi och Janne hade kunnat varit med men vi tänkte på er ialla fall.


Mormor Eva och morfar Åke dansar med barnen


Senare på kvällen kom det som på posten att alla tre barnen hade feber och var sjuka. Fy vad dum man kände sig då men barnen hade ju haft en trevlig helg med massa roligt och Sysra sa att det var den bästa helgen i sitt liv. Så helt dumt var det nog inte att vi hade kalaset och gick på julgransplundringen ändå.

Bilder kommer att komma ifrån båda festerna framöver

Kommentarer :

#1: Bibbi

Min lilla Benji.... Tänk att han sa att vi fick dansa när vi blev friska! Han är bara för söt!

Vilket HÄRLIGT kalas ni hade ordnat för honom!

Kramisar till er alla.

skriven

Kommentera inlägget här :