Det vart en låååång dag på sjukhuset igår!

Hej

Jag kom dit kl 15:50, det togs prover och klämdes och kändes. Sen kom den låååånga väntan. Fick känning vid 17 så jag frågade om jag fick äta något.  Jag hade ju med mig mat som jag lätt kunde värma. Sa till när jag hade 4,7 i blodsocker, de bad mig vänta så att de kunde kolla med läkare om jag var tvugen att vara tom i magen eller inte. När jag hade 2,8 så var jag så skakig att jag sa att jag var tvugen att ha mat. Då kom det en sjuksköterska  och värmde min mat. Jag fick slänga i mej maten och hade precis tagit druvsocker innan för att höja blodsockret lite. 
Sen satt jag där och väntade och väntade..läste min nya bok jag köpt för att få tiden att gå...

Den heter "Överlevare mot alla odds" skriven utav Barbara Biggs. Handlar om en tjej som när hon var 13 år vart såld utav sin mormor till en älde man (42 år).  Man får följa hennes liv som prostituerad  och nästan otroliga tumultartade liv.
Precis börjat läsa den men än så länge verkar den bra. Kan nästan tro att det manhittills läst måste vara påhittat för vilket liv hon har levft. Skulle verkligen inte vilja byta.

Ialla fall, där sitter jag o väntar o väntar och känner att nu börjar jag bli lite irriterad. klockan är då 20:00. Vid 21:00 undrar jag vad som händer och vad som väntas på. Inget bra svar ges. Det är bara att fortsätta vänta. Vid 21:45 ringer jag Fredrik och säger att jag kommer att gå hem om de inte händer nått eller om jag inte får höra nått. Vid 22:00 går jag hem, utan att fått höra nått och vet lika mycket som när jag kom dit. Kom hem till fredriks goa famn vid 23:00

Pratade med sjuksköterskan på diabetesavdelningen idag och berättade att jag lämnat utan att fått nått svar. Och hon förstod mig till fullo. Så jag skall ialla fall den 20:e feb  ta nya prover och magnetiskt röntgen så då får jag väl höra vad som händer här näst.

Sitter nu på jobbet och arbetar till kl 21:00. Vill bara hem och sova :P

Kramis

Kommentarer :

#1: Bibbi

Hej vännen. Alltså.... hur behandlas man idag inom vården!!!Fick du verkligen inget svar på varför du fick vänta? De prover som hade tagits måste väl ha varit klara på den långa tiden? Eller fanns det ingen läkare? Det är katastrof på sjukhusen nu för tiden. Om du varit ensamstående med tre barn, skulle ni ha väntat alla då, den långa tiden....

Jag fattar inget!

KRAM KRAM

skriven
#2: Anonym

Hej gumman



De sa att läkaren var upptagen med flera andra patienter och skulle så klart komma så fort han fick tid.



Tur att jag inte är ensam förälder i vår familj. Utan Fredrik hade ju mitt liv inte gått ihop.



Fy va jobbigt ensamstående föräldrar måste ha det när de hamnar i situationer som denna



kramis

skriven

Kommentera inlägget här :