Bok tips: De Oskuldsfulla!

Hej

Framsidan av boken:

Jag ger ju även lite tips efter de böckar jag läser. Älskar ju läsa böcker som är sann baserade. Nästan det enda jag läser men om jag skulle läsa nån annan genger är det deckare eller rysare som gäller i första hand.

Boken heter: De oskuldsfulla. eller på engelska: Not Without My Sister.
Skriven av:  Kristina Jones, Celeste Jones & Juliana Buhring.

Boken handlar om 3 st systrar och deras hemska uppväxt i den otroligt religösa sekten som kallas "Familjen" / "The Family". Tidigare hette denna sekt: Children of God.
Den syn eller uppfattning man har om den kristna tron skiljer sig radikalt hur de i denna sekt visar hur Guds kärlek och förståelse skall ges till troende. De växer upp i en miljö och i deras uppfostran utövas både fysik och psykisk misshandel, hjärntvätt, prostitution och pedofili.
"Guds kärlek"
som de kallar det, är inte kärlek i sig, utan en hemskt sett för de skall kunna ha sex med vem som helst inom sektens medlemmar, oavsett ålder.  

En otroligt tagande bok och jag rekommnderar den verkligen. Kan dock inte fatta att detta ens har hänt och att det fortsätter att hända än idag. Under här finns det länkar till båda sidornas hemsidor. De som lämnat sekten och till de som finns kvar. 

Moving On Innan var det en sida som man kunde följa dessa personer i boken som lämnat sekten och andra medlemmar som tagit sitt mod. Jag var inne ett flertal gånger men nu finns det enbart en sida där man kan läsa lite grann och varför den sidan som varit öppen i flera år nu har stängts ner. Innan kunde man se Davids sista video innan han lämnar jorden för gått.

xfamily

exfamily

thefamily  En länk till The Family, deras hemsida och hur de visar sin tro idag.

Kommentera inlägget här :