Tråkiga nyheter

Hej Alla

Som ni kanske har märkt har jag varit tyst på bloggen i ett tag. Jag var tvugen att samla mig coh tänka. Har hänt så mycket nu den sista tiden att jag vet inte hur jag skall kunna ta in allt utan att gå sönder.

Som jag skrev för en tid sen skulle företaget jag arbetar på varsla massa folk och gå runt Laslistan. Direkt när det beskedet kom visste jag att jag var en utav de som skulle få gå. Så när beskedet kom så var jag tyvärr en utav dem som får lämna företaget. Jag blir arbetsbefriad from januari.
Det konstiga i detta hela är att de flesta som tyvärr får lämna företaget är sånna som är, varit eller kommer att bli sjukskrivna. Jag själv vet ju att en operation står på schemat i januari och därefter en sjukskrivning. Jag har tänkt flera gånger på att söka nytt men inte fått arslet ur vagnen om man säger så. Nu har jag ju inget val än att börja kolla mig runt efter nått nytt :P

Jag skall ha möte med trygghetsrådet i januari och se hur man kan forma min framtid. Jag kommer att bli arbetssökande i maj så det är ju ett tag kvar tills dess och arbetsbefriad ifrån januari. Så lite lugn och ro får jag innan stressen börjar =)

jag vill tacka alla som hjälper oss nu. Mina föräldrar med att betala hotell till operationen, Martin för mat och Fredriks sida med julkmat och värme till huset ;).

jag finner inga ord för hur tacksam jag är för allt ni hjälper till med och jag älskar er allihopa

Kramis

Sosso

Kommentarer :

#1: Bibbi

Älskade Sofia! Du vet att vi hjälper till med det vi kan! Ni ska inte behöva stå helt ensamma i världen när ni har blivit så hårt drabbade! Men som jag sa tidigare...försök att ha lite is i magen så kommer nog allting att ordna sig till slut. Jag vet att det är lätt att säga men jag känner det inom mig...Och tänk så här...klarar Fredrik och jag allt detta elände så klarar vi precis allting!

Tusen pussar och kramar till hela familjen .

skriven
#2: Sosso

Jo precis så känner jag... jag får ta var dag som den kommer och med fredrik vid min sida vet jag att jag kommer att vara lycklig vart jag än befinner mej.



tack för att ni finns



Puss och Kram



Sosso

skriven
#3: Marika

Inte du också! Gud vad jobbigt, precis innan jul att få ett sånt besked. Kan i och för sig komma bra saker ur detta, du kanske hittar ett annat jobb som du trivs bättre på men förstår den ekonomiska oron. Vi sitter ju i samma båt, Johan har ju jobb till april och jag till juni men vi får hoppas att det blir bättre för oss allihopa. Sedan är ju ni såna som mig och Johan att ni kämpar på och försöker hitta på lösningar och tar de jobb som finns. Gör man det tror jag att det lönar sig i längden, att man får ett bra jobb till slut. Vi får ta och ses nån dag om ni har tid, var länge sedan, Kram på er och God jul i förskott!

skriven

Kommentera inlägget här :