Jag skall bli en stjärna

Ikväll sänds första programmet on barn som satar stenhårt med att lyckas med att bli kända på TV4 kl 21:00.

På trailern hör man hur två föräldrar diskutera med barnet i mitten att mamman säger att folk tycker att han tränar för mycket medans fadern säger att han tränar för lite.  Jag skall verkligen kolla, för detta kan ju inte vara så nyttigt för barent? Självklart om barnet brinner för det men ofta har de ju inget val om de vill göra sina föräldrar glada.
-Han får sluta när han vill, men vågar han? Han vill ju inte göra dem besvikna...

Självklart skall man uppmuntra sitt barn men att ha sådan press på sig som man känner att det barnet har på sig av att enbart kolla trailern kan ju inte vara bra. I ett av avsnitten skall man följa Teodor 11 år som ägnar all sin fritid till tennisen. Tränar princip varje dag och även åker utomlands på träningsläger. Tror det är han som är med på trailern. Verkar ju inte vara så sunt. Vart har hans barndom tagit vägen?? leka,,vad är det?

Så jag skall kolla på detta ikväll med öppet sinne och sen uttala mig om vad jag verkligen tycker om detta.

Jag skall bli stjärna

Kommentera inlägget här :