JÄVLA hundägare, plocka upp skiten efter ER!!!!

Jag blir så arg.  Så arg att jag bara vill skrika på nästa hundägare som kommer förbi.

Idag när vi alla skulle ut och leka på tomten så trampar Theo direkt när han kommer ut, utanför dörren i en hundskit, som någon inte plockat upp.

Vi bor i villa och 3 meter bort finns en skog, som de kan rasta sina hundar i. Men icke sa nicke. Vi låter hunden skita på en annans tomt och lämnar kvar det där. Så lilleman satt bokstavligen i hundskit och fick det överallt. Vi fick duscha av hela honom, hans kläder och skor. Hela hans händer var täckta med bajs, även på benen och kläderna hade det hamnat på.

Bara en liten del av vart han hade skit. Stackars lille gubben



HUR SVÅRT KAN DET VARA SOM HUNDÄGARE ATT PLOCKA UPP SKITEN EFTER ER???????
HUR SVÅRT SKALL DET VA?
DET ÄR FAKTISKT LAG PÅ ATT INTE RASTA SINA HUNDAR PÅ EN ANNAN PERSONS TOMT.


När jag säger till folk som går förbi och jag ser dem rasta hunden på vår tomt säger jag till. Ofta får jag som svar
-Det var ju bara lite kiss.
OCH??? svarar jag ...KISSAR EN, KISSAR FLERA.
Skall jag komma och låta mina barn kissa på deras tomt?? ja det är ju bara lite kiss.

FAN SÄGER BARA ALLTSÅ. SKALL MAN HA HUND FÅR MAN VÄL FÖR FAAAAAAAAAN HA FOLKVETT OXÅ.

När jag hade hund lät jag min hund inte ens kissa inom bostadsområdet. utan hon fick snällt vänta tills vi kom till lämpligt ställe. För jag har ju inte alltid haft det så bra att bo direkt vid en skog som jag gör nu.

Så min uppmaning till er hundägare. HA MED ER SKITPÅSE, annars kommer jag tvinga er plocka upp skiten med händerna om jag kommer på er...

Till alla er som tar upp efter era hundar ger jag en guldstjärna eftersom ni gör så som man skall göra.

FAN VA ARG JAG BLIR PÅ ER ANDRA

Kommentarer :

#1: Angelika

Jag håller helt med dig, stackars lilla Theo.. Uähh, äckligt är det.. På er tomt liksom, fyy.. Skillnad om de kissat på gatan eller nåt om hunden nu inte kunde hålla sig till skogen. Dåligt!

skriven
#2: Anneli

Håller fullständigt med dig. Jag ställer mig samma fråga, hur svårt kan det vara? Jag har själv tre hundar och jag plockar alltid upp, ibland även efter andra hundar. För jag vill ju inte heller kliva i det.

skriven
#3: Amélie

hej!



haha jag förstår dig precis.. det e sjukt hur lata folk kan vara! Har man skaffat hund får man även plocka upp efter dom.



Jag är själv hundägare och skäms när andra hundägare bara blundar för när deras egna hundar

läggar sina högar lite här och där..



Det är faktiskt INTE så svårt att ta med sig en lite påse.. tex knyta den runt kopplet och sen plocka upp som små korvarna..haha



skriven

Kommentera inlägget här :