Vårt första skolmöte.

Hej

Igår var vi på möte på kvällen för Benjamins början till hösten på förskolan/6års-gruppen. Det började kl 18:30 och mina föräldrar hade kommit för att sitta barnvakt. Vi fikade först sen gick vi. Barnen och mina föräldrar gick ut för att leka.

Det var väldigt intressant och jag kan inte fatta att Syrsa redan är så stor att han skall börja förskolan. Jag har sagt upp hans plats på dagis och vi skrev igår in honom på fritan. Inskolaningen blir v.32.

Lärarna verkar vara bra. Men de kommer inte att få det lätt med tanke att det var väldigt många i klassen som jag vet är överaktiva och kommer behöva extra tillsyn.

Vi har ju pratat om att kunna fixa en extra stödlärare för Syrsa så jag hoppas att vi får igenom det.

När vi kom hem satt barnen i pyjams och stortrivdes i mormor och morfars famn. Det lästes godnatt saga. Bamse på äventyr. Efter att de gått somnade barnen inom loppet av minuter så de måste verkligen haft det kul medans vi var borta.

Eftersom det nu även är klart att Fredrik blir varslad ifrån BT så är vi i full gång med att kolla efter nya arbeten. Men det gör ju även resten utav Sverige så det kommer ju inte bli lätt att hitta nått nytt :(

Nu skall vi åka och handla. Ikväll skall vi grilla och Pablo kommer över.

Kramis

Kommentarer :

#1: BIBBI

Ha en härlig helg.

Pussar och kramar till er alla.

skriven

Kommentera inlägget här :