Fy vilken jobbig dag...och det kommer enbart bli värre

Hej

Idag är ju dagen före den stora jobbiga undersökningen.
Jag har tagit phosphoral och springer på toan hela tiden....
För er som inte vet vad phosphoral är och gör så är det till för att tömma tarmen.
Jo för imorgon skall jag göra en coloskopi.
Visst är jag dålig i magen varje dag men då behöver man enbart springa på toan i lite då och då  Nu har jag varit så många gånger på toa att jag slutat att räkna. As hungrig e jag oxå. Får ju inte äta nått 24 timmar innan undersökningen. Så nu vill jag enbartl ha mat i min mage.

Jag trodde verkligen att Fredrik skulle stanna hemma idag och hjälpa mej eftersom kl 19 skall jag ta mera phosphoral för att tömma ut det lilla som finns kvar. Fy fan va jobbgt det e just nu. Nu enbart när jag skrivit detta inlägg har jag varit på toa 9 ggr. Snart skall jag laga mat, och hur kul e det när, man är hunrig om ett djur. Då det enda man vill är att vräka i sej mat. Nä då måste laga en massa mat till andra och ha det roliga med att se när de äter den goda maten.

Att natta barnen vet jag inte ens hur jag skall klara av. Så fort man anstränger sig så måste man springa till toan. Och lilla Theo och Evy vill ju så gärna vara i famnen när man skall natta dem. Nu när de kommit hem så har jag redan skrikit (ifrån toaletten) att de får inte göra si de får inte göra så....
ursch jag låter så hemsk när jag skriker men de bara tittar på mej och vet att jag inte kan lämna stolen jag sitter på utan fortsätter med de höll på med. Jag hade verkligen behövt Fredrik hemma. Känner att jag pallar verkligen inte det här....

Men när man ber honom att stanna hemma ifrån jobbet eftersom jag känner att jag verkligen kommer att behöva hjälp får man alltid samma svar.
- Jag måste gå...sen går han....

Nu kanske jag målar upp en dålig bild om Fredrik men det är dock hans ända. Han e en underbar far, hjälper alltid till hemma med matlaning och städning. Känner att jag har inget att klaga på förutom detta. När jag ber honom stanna hemma ifrån jobbet vänder det i magen på honom för att han vill inte att det skall se dåligt ut. ett antal ggr har det hänt att alla tre barnen och jag själv varit dåliga samtidigt och man hade behövft att vara fler. Så kan han inte ta ledigt. 

Men han har tagit ledigt helt för imorgon och det är jag tacksamför. Jag vet oxå att det är för att vi inte har råd att han tar ledigt men det skulle kännts bättre att ha honom här just nu.

Så här är jag nu med två barn som vill sittta i min famn...en som gråter så fort jag sätter ner honom. Så det e inte lätt att sitta på toa med ett barn på ena knät och den andra slita i armen att man skall lämna toan....

FY faaaaaaaaaaaaaaaaan vilken dag...
Det jobbiga är......DEN ÄR INTE ÖVER

Kommentarer :

#1: Bibbi

Men kära Sofia...vilket elände! Men Fredrik ska väl i alla fall vara med dig i morgon?

Usch..jag lider med dig då jag förstår hur dåligt du mår nu! Bara att fasta är tillräckligt illa! Men hur går det med blodsockret nu då? Får du ta druvsocker i alla fall?

Jag tänker på dig och önskar jag kunde hjälpa dig!

Kram från Bibbi.

skriven
#2: Sosso

Hej gumman



Jo imorgon kommer han att stanna hemma. Tur de annrs hade jag blivit galen :P



Kramis

skriven
#3: Linda

Stackars dig! Hoppas det går bra med läggningen av barnen och att du snart har en tom tarm. Hoppas de hittar något. Ska tänka på dig imorgon.

Kram Linda

skriven

Kommentera inlägget här :